Вітаю Вас Гість!
Середа, 20.09.2017, 06:54
Головна | Реєстрація | Вхід | RSS

Революція гідності

Меню сайту

Категорії розділу

.

Статистика


Онлайн всього: 1
Гостей: 1
Користувачів: 0

ЦОГ ЕІ


.

.

Форма входу

Пошук

Друзі сайту

Архів записів

Каталог статей

Головна » Статті » Мої статті

Інноваційні форми масової роботи з користувачами

Інноваційні форми масової роботи з користувачами

На сьогодні бібліотеки, реалізуючи концепцію інформаційного суспільства, тобто зберігаючи, обробляючи, поширюючи інформацію на традиційних і електронних носіях, займають ключову позицію серед постачальників інформації послуг. Але погляд на бібліотеку тільки з точки зору інформаційних функцій є однобоким. Бібліотека повинна зберігати соціальну та культурну пам'ять, що міститься в матеріальному предметі - книзі, розвивати в користувачеві потребу в ній.  книга як матеріальний об’єкт немає естетичного замінника.  компТютерну революцію не зупинити, однак і паперових книг читається у світі все більше і більше.

Сьогодення вимагає від ПШБФ наповнення їх роботи новим змістом, виокремлює нові напрямки функціонування, серед яких:

підвищення інформаційної, освітньої, культурологічної, виховної, пізнавальної, інтелектуальної функцій, які включають найповніше інформаційне забезпечення навчально-виховного процесу;

надання системної, цілеспрямованої допомоги учням в опануванні ними знань з основ наук і на цій основі - формування особистості з високим рівнем громадянської свідомості, належним правовим і поведінковими нормами;

забезпечення реалізації таких принципів функціонування бібліотеки, як пріоритет читацьких інтересів, глибоке і кропітке їх вивчення та задоволення відповідно до можливостей бібліотеки; формування в учнів вміння використання відкритого доступу до книжкових фондів, вміння читача вільно орієнтуватись в цілому комплексі джерел;

підвищення бібліотечної культури засобами бібліотечно-бібліографічних уроків, проведенням днів та тижнів бібліотеки;

координація дій бібліотеки з учнями, викладачами, майстрами щодо популяризації книги , в задоволенні інформаційних потреб учнів;

систематична робота із збереження,поповнення та розширення книжкового фонду за допомогою кразнавчих матеріалів, літературних доробок місцевих авторів;

- зміцнення матеріальної бази бібліотеки , оснащення її аудіо та відеоапаратурою, телевізором, ксероксом, комп’ютером.

Таким чином,бібліотека повинна розвивати творчі здібності, таланти, пізнавальні інтереси й сприяти успішному засвоєнню навчальних програм учнями, підвищенню методичної та педагогічної майстерності педагогічних працівників через відповідні технології інформаційної та масової роботи.

Інформаційна функція повинна реалізовуватись через:

виставки нових надходжень «На хвилинку зупинись, нову книгу подивись!»;

інформаційні огляди;

картотеки індивідуальної інформації «Цікаві статті»;

тижні бібліографії;

інформаційні бібліотечно-бібліографічні консультації;

інформування про книги;

виставки-перегляди «Цей чудовий світ поезій»;

турніри знавців, вікторини тощо.

Інноваційні форми масової роботи бібліотек повинні мати специфічні особливості:

новизна у назвах форм;

діалог бібліотекаря з читачами і читачів між собою;

наявність елементів дискусійності, театралізації у викладі інформації про літературу;

використання ігрових моментів, своЇрідної атрибутики, що передає специфіку запланованої форми;

залучення читачів до розробки сценарію й активної участі у проведенні заходу.

Масові заходи бібліотеки можна проводити в діалогових, рекламно-інформаційних та ігрових формах. Серед діалогових форм роботи актуальними є вечори-діалоги. До такого діалогу залучаються читачі з різними точками зору на проблему. В основі сценарію - зустріч антагоністів, решта аудиторії - свідки такого протистояння; можна використати вечори політичних діалогів, як наприклад «У минулому - спільна історія, у майбутньому - спільні ідеали» чи провести круглий стіл «Міжкультурний діалог як засіб запобігання конфліктів». У формі дискусії можна провести вечір-діалог - діалог «Два погляди на один факт: найважче бути людиною». Вечір-портрет подає цілісний образ людини і її часу на основі використання друкованих джерел і наочних матеріалів. Рекламно-ігрові форми базується на поєднанні показу переваг рекомендованих видань з широким висвітленням інформації творів друку, це: прем’єри книг, журналів; калейдоскопи; альманахи, зустрічі з актуальною книгою.

- Ігрові форми в бібліотеках стимулюють пізнавальну діяльність учнів, а ігрові ситуації роблять захід привабливим.
- Зацікавлять читача і такі форми масової роботи, як турнір ерудитів, конкурс кросвордів, екологічний бумеранг, літературний лабіринт, прес-калейдоскоп та інше.
- На виконання державної програми «Про розвиток та функціонування української мови в Україні», рішення колегії ОНН та Мінкультури рекомендуємо поповнити довідковий фонд бібліотек словниками (тлумачними, орфографічними, перекладними, термінологічними та ін.), сприяти їх поповнення за рахунок спеціальних коштів та спонсорської допомоги.

Виставки

Серед наочних форм популяризації документів найважливіше місце посідає книжкова виставка - традиційна форма бібліотеки, один із засобів впливу на інформаційну поведінку читача. Цінність цієї форми для читача визначається тим, що він може зняти книгу з виставки, погортати її, швидко переглянути ілюстрації, зміст, передмову. Таке первісне ознайомлення з книгою поглиблює і робить більш цілеспрямованим інтерес читача. Привернення уваги до тієї чи іншої проблеми, того чи іншого документа - одна із важливих задач виставкової діяльності бібліотек. У нас набули розповсюдження наступні інноваційні форми книжкових виставок: виставка-діалог, наприклад, «Чи можна стати бізнесменом у 12 років?» (одна з частин виставки складається із пронумерованих запитань, друга - з видань, які допомагають знайти відповіді); виставка-конкурс (біля виставки «Як вам дорого в рідному краї?» буде оформлено плакат з умовами конкурсу на кращий відгук, малюнок, твір на задану тему); виставка-словник (експонується на допомогу самоосвіті читачів, наприклад, щоб пояснити термін «Євроінтеграція», ми розмістимо поряд «Короткий політичний словник», «Економічний словник», історичні довідки, матеріали з газет, де розкриваються значення цього терміна); виставка-вікторина (так, на виставці «Чи знаєте ви українську класику?» пропонуються запитання і книги, в яких можна знайти відповіді); виставка-роздум «Що цікаво молодим?», на якій було б представлено видання на цікаві для читачів гостропроблемні теми; експрес-виставка (до дня народження Жана де Бафонтена у рамках проведення фестивалю «Французька весна»,; виставка-дискусія («як ви ставитесь до спілкування з людиною, хворою на СНІД?» представляла думки наших читачів, в яких відображені різні погляди на цю проблему); виставка-порада (порада фахівця з проблеми «як розвинути память»; фактографічна інформація супроводжувалася списком рекомендованої літератури для самоосвіти з цього питання); виставка-кросворд/чайнворд (наприклад, «Математична фантазія»), яка стимулює та розвиває допитливість, спонукає до більш уважного прочитання поданих на виставці джерел; виставка-хобі (наприклад, «Наші руки не для нудьги», на якій поряд з книгами, що рекомендуються, ми експонували предмети, виготовлені за порадами, рецептами, кресленнями, викрійками з цих книг чи журналів, а також предмети праці, за допомогою яких виготовлені ці вироби); виставка одного жанру («Генії детективного жанру», на якій було представлено книги одного жанру: детектив, фентезі, авантюрний роман, історичний роман і т.д., не тільки задовольняла читацькі потреби, а й допомагала довідатися про нові книги певного жанру).

Серед розмаїття видів книжкових виставок популярними стають міні-виставки. Це зумовлено чіткою адресною спрямованістю, компактністю, акцентуванням уваги до автора, жанру тематики. Наприклад, міні-виставки однієї книги (журналу, статті). Для оформлення такої виставки можна обирати книгу чи статтю, яка користується підвищеним читацьким попитом, і пропонували до неї допоміжні матеріали (книги, фотографії, ілюстрації, статті з періодичних видань).

Відповідальний за випуск 
Н.А. Садовнік
Укладач
К.І.Каплюк
Комп’ютерний набір
К.І.Каплюк

uba.org.ua - Українська бібліотечна асоціація 
www.ukrbook.net - Книжкова палата України 
rada.gov.ua/LIBRARY - бібліотека Верховної Ради України

www.nbuv.gov.ua - Національна бібліотека України імені В.І. Вернадського 
www.nplu.kiev.ua - Національна парламентська бібліотека України 

www.library.gov.ua - Державна наукова медична бібліотека України (Київ) 
www.gntb.n-t.org - Державна науково-технічна бібліотека України 
cgntb.dp.ua - Центральна державна научно-технічна бібліотека Чорно-металургійного комплексу України

Бібліотеки Рівненської області

libr.rv.ua - Рівненська державна обласна універсальна наукова бібліотека 
http://www.molody.ukrwest.net - Рівненська обласна бібліотека для юнацтва.
http://www.rdobd.com.ua - Рівненська обласна бібліотека для дітей

Бібліотеки Гощанського Краю

http://goscha-bibl.narod.ru - Гощанська централізована система публічно-шкільних бібліотек
http://www.g-d-biblioteka.narod.ru - Гощанська центральна районна бібліотека для дітей
http://www.babun-libr.narod.ru - Бабинська публічно-шкільна бібліотека - філіал
http://www.biblioteka-tuchin.narod.ru- Тучинська публічно-шкільна бібліотека-філіал

 

Категорія: Мої статті | Додав: Bibl_ (08.09.2013)
Переглядів: 3671 | Рейтинг: 0.0/0
Всього коментарів: 0
Ім`я *:
Email *:
Код *: