Вітаю Вас Гість!
П`ятниця, 19.04.2024, 03:54
Головна | Реєстрація | Вхід | RSS

Меню сайту

Категорії розділу

Міні-чат

Щоб додати необхідна авторизація

Статистика


Онлайн всього: 1
Гостей: 1
Користувачів: 0

Опитування

.

Революція гідності

.

Форма входу

Пошук

Друзі сайту



Гощанське об’єднання культури і дозвілля

Центральна бібліотека для дітей













Архів записів

Каталог статей

Головна » Статті » Мої статті

Застосовуємо компетентність на уроках математики

Кухар Світлана Леонтіївна , вчитель початкових класів Симонівської загальноосвітньої школи І – ІІІ ступенів Гощанської районної ради Гощанського району Рівненської області, вища освіта, вища категорія, педагогічний стаж – 29 років

Тема досвіду: Застосовуємо компетентність на уроках математики

Вул. Хабарська 150, с. Симонів Гощанського р-ну Рівненської обл., 35408,

Автор: Кухар С.Л.

Компетентнісно зорієнтовані задачі

1 клас

1. У зоопарку бегемоту додають в їжу щоденно 1 кг вівса, 2 кг білого хліба, а картоплі і вівса стільки, скільки хліба і вівса разом. Скільки картоплі з’їдає бегемот за день?

2.Квітки шипшини розкриваються о 4 годині ранку, а квітки кульбаби на 2 години пізніше. О котрій годині розкриваються квітки кульбаби?

3.У пелікана в гнізді є 2 пташенят, а у лелеки 4 пташенят. Скільки всього пташенят в обох птахів?

4.Пелікан важить 9 кг, а гриф на 2 кг легший за нього. Скільки важить гриф?

5.У гнізді тетерева спочатку вилупилося 2 пташенят, а потім ще 5. Скільки всього пташенят у гнізді?

6.Узоопарку велика черепаха щоденно з’їдає 1 кг фруктів і 2 кг капусти. Скільки всього фруктів і капусти з’їдає черепаха?

7.Дано прямокутник зі сторонами 12 см і 10 см. Що треба зробити

з його довжиною, щоб вийшов квадрат?

8.На прямій лінії 5точок. Відстань між кожними двома сусідніми
точками 1 см. Яка відстань між крайніми точками?

9. У тварини дві праві ноги, дві ліві ноги, дві ноги попереду, дві позаду. Скільки ніг у тварини?

10.Марійка має дві ляльки, три яблука, одну шоколадку, два апельсини, п'ять персиків і один, велосипед. Скільки фруктів має Марійка?

11.Кухар насипав рис порівну у 2 склянки. Потім він з однієї склян­ки пересипав рис у каструлю. Де рису більше: у каструлі чи у склянці?

12. Тимко сказав: «Умене 10 марок, а в тебе, Сашко, скільки?» Сашко відповів: «У мене стільки марок, скільки і в тебе, та ще половина всіх твоїх марок». Скільки марок у Сашка?

13. Онук запитав дідуся: «Скільки тобі років?». Дідусь відповів: «Якщо проживу ще половину того, що прожив, та ще 1 рік, то мені буде 100 років». Скільки років дідусеві?

14. На лісовій галявині - свято. Жук, павук, коник – стрибунець, бабка і гусениця зібралися танцювати у парах. Які пари можуть утворитися?

15. Учителька взяла 4 квадрати: синій, черво­ний, білий, жовтий — і запропонувала учням скласти набір із двох квадратів. Скільки наборів може бути?

16. Мишко запланував купити олівець, ручку, наклейку та повітряну кульку. У понеділок він вирішив купити лише два предмети. Що міг купити Мишко?

17.У класі 5 дівчаток і 5 хлопчиків. На екскурсію до іншого міста поїхало 6 дітей. Скільки могло бути серед них хлопчиків і скільки — дівчаток? Назви всі можливі варіанти.

2 клас

1. У хлопчика було 8 цукерок, а в дівчинки лише 4. Хлопчик віддав їй 2 цукерки. Чи зміниться кількість цукерок, яка була в дітей? Чи правильно вчинив хлопчик?

2. У двох зайців 4 вуха. Скільки вух у 10 зайців?

3.10 яєць опустили в киплячу воду на 5 хвилин. Що з ними станеться?

4. Двоє дівчаток дорогою до школи зустріли собаку. Слідом за ними йшли 3 хлопчики. Скільки собак зустріли 3 хлопчики?

5. Якщо Сергійко з’їв більший бутерброд, ніж Миколка, а Миколка більший, ніж Наталка, то в кого бутерброд найбільший, а в кого —найменший?

6.Учень другого класу вирішив перевірити масу свого тіла. Коли він став на ваги двома ногами, то побачив, що важить 24 кг. Скільки він важитиме, якщо стане на ваги однією ногою?

7.Петрик і Надійка мають дізнатися, скільки кролів потрібно нагодувати, якщо у трьох клітках сиділо по 3 кролики, а в двох клітках по 5 кролів. Кожен із них на сніданок одержить по дві морквини. Скільки морквин залишиться після цього у дітей, якщо у їхньому кошику спочатку було 57 морквин? Що діти можуть зробити з морквою, яка залишилася?

8.У саду Петрик зібрав із двох кущів смородини по 3 кг ягід із кожного, а Надійка назбирала три кошики малини по 1 кг у кожному. Як зібрані ягоди розкласти в тарілки, щоб у кожній був однаковий набір?

9.У вільний час діти читали улюблені книжки. Надійка за годину прочитувала 20 сторінок, а Петрик за 30 хвилин — 12 сторі­нок. Хто із дітей читає швидше? Як це довести?

3 клас

1.Найбільший серед птахів України — гриф чорний. Його маса близько 13 кг, а довжина крила 87 см. Він будує найбільше гніздо заввишки 1 м, радіус якого 1 м 25 см. Знайди діаметр гнізда грифа чорного.

2.Через річку паром може перевезти вантаж масою 1 т. Назви, що може потрапити на інший бік річки.

Свиня — 150 кг

Вівця — 50 кг

Корова — 450 кг

Теля — 100 кг

Кінь — 350 кг

Коза — 80 кг

Віз із сіном — 500 кг

3.На шкільному ярмарку мама купила Марічці портфель за 240 грн, пенал за 20 грн, кольорові олівці за 30 грн, альбом за 10 грн, морозиво за 7 грн 50 к, кольоровий папір за 15 грн, фарби «Медові» за 25 грн, солодку вату за 25 грн. Яка вартість шкільного приладдя? Що з усієї покупки було найдешевше, а що найдорожче і на скільки?

4.У літньому таборі відпочивало 600 дітей. 120 із них займалися в секції баскетболу, а 90 дітей — у волейбольній секції. Скільки дітей займалося у спортивних секціях?

5.На птахофермі за добу з’явилося 200 каченят, 300 гусенят, а курчат на 180 більше, ніж гусенят. Скільки курчат з’явилося на пта­хофермі за добу?

6. За добу автомобіль здатний викинути в повітря приблизно 20кг вихлопних газів. Скільки вихлопних газів можуть виеинути в повітря 8 автомобілів за 10 діб?

7. Три хлопчики почали сперечатися. Один із них вважає, що маса бегемота 3т, інший стверджує, що маса бегемота 3000 кг, а третій стверджує - 30ц. Хто ж правий?

4 клас

1.Перша бригада пошила 20 покривал розміром 2 м на 2 м 20 см, а друга бригада — 28 покривал розміром 220 см на 150 см. Яка бригада витратила більше тканини і на скільки?

2.Із 99 задач збірника з математики Даринка розв’язала всі парні номери задач та 12 задач під непарним номером. Скільки задач розв’язала Даринка?

3.У середньому за добу доросла людина випиває 2 л води. Скільки літрів води необхідно сім’ї з трьох дорослих людей на 4 роки? Розв’яжи задачу кількома способами.

4.Обчисли річні витрати на харчування декоративного кролика, якщо денна норма його харчування така: 15 г зернової суміші, 10 г гранульованого корму, 20 г сіна, 30 г фруктів, 54 г овочів і свіжої трави.

Назва продукту

Маса упаковки

Вартість

Зернова суміш

500 г

25 грн

Гранульований корм

250 г

15 грн

Сіно

250 г

10 грн

Яблука

1 кг

8 грн 30 к

Морква

1 кг

4 грн 43 к

Буряк

1 кг

5 грн 20 к

Конюшина

250 г

5 грн

5.З 84м тканини пошили 28 однакових пальт. Скільки таких пальт можна пошити з 405м тканини?

6.Для експедиції з 15 осіб на 10 тижнів насушили 450 кг сухарів. Яка норма витрати сухарівна одну особу на один тиждень?

7.У кіоск привезли газети. До перерви продали 616 газет. Залишилося газет в 4 рази менше, ніж продали. Про що дізнаємося, якщо знайдемо значення поданих виразів?

8.За 1с звук у повітрі проходить відстань 330м, а вантажний автомобіль проїжджає 15м. У скільки разів більшу відстань проходить за 1с звук, ніж проїжджає автомобіль?

9.Маса сирих цеглин 350кг. Після сушіння та випалювання їх маса зменшилася на 1/5. Якою стала маса цеглин після випалювання?

10.До їдальні завезли 155 кг картоплі. Першого дня витратили 52 кг, дру-
гого — на 4 кг менше, ніж за перший день. Решту картоплі витратили
третього дня. Скільки картоплі витратили за третій день
?

3.3. Розробки уроків математики

Тема: Таблиця ділення на 2. Задачі на ділення.

Мета: скласти і вивчити таблицю ділення на два; працювати над засвоєнням змісту множення і ділення та взаємозв’язку між ними; формувати вміння застосовувати випадки табличного ділення на 2 під час розв’язування прикладів і задач; розвивати мислення, пам'ять, увагу; виховувати інтерес до математики.

Цілі для учнів: зможуть з таблиці множення на 2 скласти таблицю ділення на 2; зможуть самостійно розв’язати приклади і задачі на випадки табличного ділення на 2.

Методично –дидактичне забезпечення: таблиці, картки, роздатковий матеріал.

Хід уроку

І. Організаційний момент

IІ. Актуалізація знань учнів

1. Перевірка домашнього завдання
1) Діти зачитують складені приклади на ділення.
2) Один учень записує на дошці скорочений запис задачі.
3) Другий учень зачитує розв’язання задачі.
— Як можна записати розв’язання задачі за допомогою виразу?
— Змініть запитання задачі так, щоб вона розв’язувалась за допомогою виразу:
10 – 2 • 4

2. Робота з індивідуальними картками

Картка 1
З двох прикладів на множення скласти по два приклади на ділення.
2 • 4 = 8
2 • 3 = 6

Картка 2
З двох прикладів на множення скласти по два приклади на ділення.
2 • 6 = 12
2 • 9 = 18

Картка 3
Обчислити
2 • 8 + 30
2 • 4 + 65
2 • 9 – 7
48 – (34 + 6)
2 • 9 + 42
2 • 3 + 71

Картка 4
Розв’язати задачу.
Мама зв’язала 8 пар рукавичок. Кошеня 5 з них затягло під шафу. Скільки рукавичок залишилося?

2. Усні обчислення

1) Гра «Відгадай приклад».
Учні працюють із сигнальними картками. Вчитель називає відповідь якогось прикладу на множення, діти повинні підняти 2 сигнальні картки, що становлять цей приклад.

2) Допоможи виправити помилку.
2 • 6 + 34 = 45
62 – 49 + 4 = 18
(11 – 9) • 2 = 6
16 – 10 + 8 = 17
13 – 8 + 14 = 20
2 • 8 – 7 = 10

3) Таблиця ділення на 2. Задачі на ділення.
— Мама-квочка збирає досебе своїх маленьких курчаток. Допоможіть їй, будь ласка. Для цього вам треба правильно обчислити приклади.

3.Хвилинка каліграфії з логічним завданням

Кожне з чисел зменшіть на 7.

14, 23, 35, 40, 51, 62, 76.

ІІІ. Повідомлення теми і метиуроку

IY. Сприймання та усвідомлення нового матеріалу

1. Підготовчі вправи
З прикладу на множення скласти два приклади на ділення.

2 • 7 = 14

14 : 2 = 7

14 : 7 = 2

2. Пояснення нового матеріалу

Робота з підручником

Завдання 574. Колективне опрацювання матеріалу
Зараз ми з вами складали з прикладу на множення два приклади на ділення. Так само складають всю таблицю ділення на 2.
Я пропоную вам скласти всю таблицю ділення на 2. Спочатку ми в стовпчик запишемо таблицю множення на 2, а поруч у стовпчик запишемо таблицю ділення на 2.

3. Первинне закріплення
1) Виконання завдання 575

Учні з’ясовують, користуючись таблицею ділення на 2, яке число потрібно вставити у рівність, щоб вона стала істинною.
2) Виконання завдання (з коментуванням) 576.

Учні порівнюють види задач на ділення.

 

4. Фізкультхвилинка

Y. Узагальнення й систематизація знань

1. Робота у групах
1) 18 : 2 + 6 12 : 2 + 5 16 : 2 + 37
2) У пляшку з чаєм поклали 6 кусочків цукру, по 2 кусочки в кожну. На скільки пляшок вистачить цього цукру?
4) Розв’язання задачі.
12 редисок зв’язали у пучечки по 6 редисок в кожному. Скільки вийшло пучечків?

2. Розв’язання прикладів (самостійно)

7 * 2 2 * 2

  1. – (36 + 13) 42 + (18 + 17)

3 * 2 8 * 2

  1. – (15 + 28) 66 + (19 + 11)

VІ. Підсумок урок. Рефлексія

VІІ. Домашнє завдання

С. 101, завдання 581, 582; скласти задачу на ділення.

 

Урок математики

1 клас

Тема: Повторення вивченого матеріалу. Узагальнення знань учнів з теми «Додавання і віднімання чисел з переходом через десяток».

Мета: закріплювати знання таблиць додавання і віднімання в межах 20, розв`язувати задачі, розпізнавати геометричні фігури; розвивати логічне мислення, пам'ять, увагу; виховувати акуратність і самостійність в роботі, цікавість до вивчення математики.

Методично-дидактичне забезпечення: таблиці, картки, геометричні фігури, ілюстрації , роздатковий матеріал.

Тип уроку: Урок узагальнення та систематизації знань

 

Хід уроку

І Мотивація навчальної діяльності

Організація класу

- Сьогодні у нас урок незвичайний, тому я хочу, щоб ви:

Не просто слухали, а чули

Не просто дивилися, а бачили

Не просто відповідали, а міркували

Дружно і плідно працювали

У мене зараз дуже хороший настрій, ось такий:

А у вас? Намалюйте олівчиками свій настрій.

Я хочу, щоб хороший настрій не змінився до кінця уроку. А чого ви очікуєте від уроку?

ІІ Хвилинка каліграфії Кожна людина починає свій день із чистої водички. І ми почнемо наш урок із джерельця чистоти – з хвилинки каліграфії.

ІІІ Знайомство з казковим героєм

Математичний диктант

- Діти, сьогодні на наш незвичайний, веселий урок завітав казковий герой. Його братики та сестрички живуть всюди: в річках і ставках, у морях і океанах, на хмаринках і в криницях. Щоб дізнатися ім’я нашого гостя, ми напишемо математичний диктант. Ви повинні будете записати усі цифри, які почуєте у назві нашого героя. Будьте уважні, записуйте тільки цифри.

Я – 1 із багатьох крапельок великого світового океану, який об’єднує у собі 4 океани, 3 десятки морів. Всього 7 десятків відсотків поверхні Землі вкрито водою. У нас в Україні є 2 моря: Чорне і Азовське. Тіло людини складають 8 десятків відсотків з води. Близько `я із 4 чоловік.6 літрів води за 1 день може випити сім

Перевіримо наш «цифровий струмочок», звіривши його із цифрами, закритими на дошці

1 4 3 7 2 8 6 1 4

К А П І Т О Ш К А

Отже, нашого героя звуть Капітошка

 

Категорія: Мої статті | Додав: Bibl_ (27.02.2018)
Переглядів: 1341 | Рейтинг: 0.0/0
Всього коментарів: 0
Ім`я *:
Email *:
Код *: