Вітаю Вас Гість!
Понеділок, 24.07.2017, 01:46
Головна | Реєстрація | Вхід | RSS

Революція гідності

Меню сайту

Категорії розділу

.

Статистика


Онлайн всього: 1
Гостей: 1
Користувачів: 0

ЦОГ ЕІ


.

.

Форма входу

Пошук

Друзі сайту

Архів записів

Каталог статей

Головна » Статті » Мої статті

Розробки уроків з музики (6 клас)
Розробки уроків з музики (6 клас)
Тема : Музика- дзеркало почуттів.
Мета:
1.Навчальна:
узагальнити поняття учнів про відображення світу в мистецтві;
2.Розвивальна:
-розвивати вокально-хорові навички, музичну пам'ять;
- закріплювати знання музичної термінології (обробка пісні, кант, псалом, концерт, ноктюрн, скерцо, марш, музичний цикл та ін.)
3.Виховна::
-виховувати естетичні смаки, ціннісні орієнтації у сфері музики.
Обладнання:
мультимедійний педагогічний програмний засіб «Музичне мистецтво 6 клас», матеріал для ігор «Музичний рибалка», «Цікаві круги»
Хід уроку.
І. Вхід до класу під «Український марш» О. Боровського.
ІІ. Організація класу. Музичне вітання.
Добрий день вам, добрий день
В світі музики, фантазії, пісень.
Добрим будь, щирим будь
І з мистецтвом в дивну путь!
ІІІ.Оголошення теми і завдань уроку.
Вчитель: Діти, наш урок-узагальнення теми ми поділимо на дві частини. В першій частині уроку вас чекають ігри, кросворди, цікаві завдання. Друга ж половина уроку- концерт, де ви продемонструєте свої виконавські, творчі, артистичні здібності. Бажаю вам успіху!
ІV.Узагальнення та систематизація вивченого.
1.Гра «Музичний рибалка»
Музичні терміни записано на вирізаних з картону «рибках». Учні ловлять рибу, пояснюють терміни. Хто не може пояснити, кидає рибку назад в озеро. За кількістю спійманої «риби» визначаю переможця ( бали отримують всі учасники).

2.Гра «Вгадай мелодію». (Групова робота).
Учні сідають так, як пропонує вчитель (це дає змогу посадити слабших дітей поряд із сильними). Таким чином, організовую 2-3 команди.
Завдання гри.Звучить музика, а учні повинні визначити назву твору та його автора. Пропоную твори, що вивчалися протягом теми: «Всякому городу нрав і права» Г.Сковороди, «Український марш» О. Боровського, укр.. нар. пісні «Щедрик», «Пряля» в обробці М. Леонтовича, Ноктюрн сі-мажор та Скерцо сі-бемоль-мінор Ф. Шопена Другий концерт для фортепіано з оркестром (1ч.) С. Рахманінова, «Колядки і щедрівки» з фортепінного циклу В. Барвінського.
3.Гра "Цікаві круги».
Форма роботи –груповий діалог.
Завдання:
1) Уважно придивіться до розміщення складів, знайдіть закономірність і прочитайте цікавий факт із життя композитора.
2) Доповнити прочитане, спираючись на свої знання про життя і творчість митців.
4.Концерт.
Учні готувались до концерту: вибирали конферансьє, який спільно з учителем і рештою учнів складає програму концерту. До програми концерту включено всі види співу: хоровий, сольний, тріо, дует. Твір для хорового виконання визначає вчитель («Ой у лузі червона калина»). Діти самостійно визначаються у виборі репертуару, формі виконання. Співають під супровід баяна, в караоке, акапельно (колядки, щедрівки). (Для заохочення артистичного, емоційного виконання пісень, можна провести концерт в актовій залі на сцені, запросити учнів початкових класів).
V.Підсумок уроку. Оцінювання.
Вчитель.Які враження у вас від уроку? Що найбільше сподобалося? -Ваші побажання , пропозиції щодо проведення наступних підсумкових уроків. Підготувала: вчитель Малинівської ЗОШ Міщук О. В.
Розробки уроків з музики (6 клас)

Тема : Доля генія.
Мета:
1.Навчальна: ознайомити учнів з життям і творчістю В.А. Моцарта;
визначити поняття: «реквієм», «рондо», «серенада»;
продовжити розучувати пісню «Веснянка» (сл. А Навроцького, муз. В. Філіпенка). 2.Розвивальна:
працювати над виробленням вокально-хорових навичок звукоутворення (артикуляція);
розвивати образне мислення;
розвивати здатність сприймати та інтерпретувати музичні твори, висловлювати особисте ставлення до них, аргументуючи свої думки, судження, оцінки. 3.Виховна:
Виховувати ціннісні орієнтації у сфері музики; потребу сприймати та виконувати високохудожні музичні твори..
Тип уроку:урок – поглиблення теми.
Матеріал для сприймання: В.А. Моцарт «Маленька нічна серенада». Рондо; «Реквієм». «Лакримоза».
Матеріал для виконання: «Веснянка» сл. А Навроцького, муз. В. Філіпенка.
Обладнання:мультимедійний педагогічний програмний засіб «Музичне мистецтво 6 клас»
Хід уроку.
І. Вхід до класу під музику «Маленька нічна серенада».
ІІ. Організація класу. Музичне вітання.
Добрий день!
Всі ми раді вас вітати! Добрий день!
Щастя, радості бажати! Добрий день!
І пісень нових співати! Добрий день!
ІІІ.Оголошення теми і завдань уроку:
Вчитель: «Яка глибина!, Яка сміливість і яка витонченість!- так сказав вражений мистецтвом В. А Моцарта О. С. Пушкін- сміливе і натхненне, досконале за майстерністю, абсолютно природне, як саме життя». Цей музичний епіграф поведе вас сьогодні, діти, до чарівного світу В. А. Моцарта. Ви дізнаєтесь про весь життєвий шлях композитора- від романтичних мрій обдарованого хлопчика до трагічних переживань генія, який переріс своє століття.
IV. Сприймання та осмислення нових знань
1.Театралізоване дійство.
1-ий учень. Дивний був музичний розвиток Моцарта. Народився він 27 січня 1756 року в Австрії, місті Зальцбурзі, у сімї відомого музиканта-скрипаля і педагога Леопольда Моцарта Дякуючи батькові, здобув блискучу музичну освіту. Всі, хто знав Моцарта маленьким, сприймали його як диво-дитину, адже трирічним він. Ледве забравшись на стілець повторював на клавесині п’єсу. Яку грав батько, а у віці 4 роки уже створював власні твори. Оскільки ж ноти дитина писати ще не вміла, то Леопольд Моцарт записував їх за грою сина сам.
2-ий учень. У 6 років Моцарт стає віртуозом- клавесиністом і автором багатьох творів для різних інструментів. Разом з батьками і сестрою вирушає у своє перше концертне турне по Європі,яке проходить з великим успіхом. Семирічний Вольфганг Амадей- це вже відомий в Європі маестро, восьмирічним- як зазначав батько,- він знав і умів усе, що під силу сорокарічному професорові музики, а в 12 років написав перші опери. У Лондоні Моцарт грав для короля і королеви і, не без впливу Йогана Крістіана Баха, писав свої перші симфонії. Під час тривалої подорожі по Італії (1769-1771) юний композитор отримав від Папи Римського орден Золотої шпори і став почесним членом Болонської музичної академії. Про його геніальність пише преса, він музикує при королівських дворах, у найвишуканіших салонах… 3-ій учень. 1779 року Моцарт повертається до Зальцбурга, де йому пропонують місце придворного органіста, але незабаром знову залишає його. Мабту, це був перший композитор,який намагався жити з гідністю, по-новому: не шукаючи притулку по дворах, а прагнучи заробляти собі на життя як незалежна, самостійна людина. 1781р. У Відні, ценрі музичної культури Європи, митець музикує в салонах як клавесиніст і виконавець власних творів. Це був найплідніший період у житті Моцарта: один за одним зявляються оперні шедеври- «Викрадення із сералю», «Весілля Фігаро», «Дон Жуан», симфонії, камерні твори.
4-ий учень. Своє життя у той час Моцарт описує у листі до батька: «Лягаю опівночі, прокидаюсь о 5 ранку, увесь день займаюся з учнями, щовечора граю в салонах.». Такий життєвий темп нелегко було витримати, та ще важче було витримати постіні інтриги, якими повнилося музичне життя Відня, і, звичайно ж, вони не минули Моцарта – слава геніального Маестро у багатьох викликала заздрість. Останні роки життя генія були особливо важкими: постійні матеріальні нестатки, хвороба дружини, підірване власне здоровя, що призвело до швидкого трагічного кінця. Вчитель.Історії, яку ми вам сьогодні розповімо, понад 200 років. Одного разу до Моцарта прийшов невідомий у чорному… (Стоїть стіл із запаленими свічками.За столом сидить незнайомець у чорному вбранні з маскою на обличчі. Заходить Моцарт.)
Незнайомець. Добродію, якщо ви не заперечуєте, приступимо зразу до справи. Вашу музику знають далеко за межами Відня. Відома вона і мені, тому я прошу вас зробити мені невелику послугу.
Моцарт. Але хто ви? І чому полягає послуга?
Незнайомець. Про мене ні слова. Я хочу замовити вам реквієм.
Моцарт. Але ж, шановний пане, такої музики я ніколи не писав- це ж похоронна музика!
Незнайомець. Саме так. Я маю отримати партитуру реквієму якомога швидше. Вас щедро винагородять після закінчення роботи. Знаючи вашу скромність, я виплачуватиму гроші за написання кожної з 12 частин реквієму.
Моцарт. Дозвольте признатися, що ви й ваше замовлення мене лякає, але моя родина потребує грошей, і я беруся його виконати. (Незнайомець виходить) Моцарт. Боже мій! Реквієм! Таємниця! Я ще нічого не писав нічого подібного. Може, це знак смерті? (Загорається світло)
Вчитель.Робота розпочалася. Через кілька днів той же незнайомець приніс обумовлену суму грошей в обмін на першу частину «Реквієму». Так тривало декілька місяців. Бідний музикант з хворою уявою, виснажений безнадійною боротьбою зі злиднями, з жахом чекав появи незнайомця, вбачаючи в ньому провісника смерті. В листі товаришеві Моцарт писав: «Я в жахливому стані. Думки плутаються, сили слабнуть, а образ незнайомця скрізь переслідує мене. Він постійно квапить мене, вимагає замовленої роботи. Я продовжую композицію, тому що робота стомлює мене менше, ніж бездіяльність. Відчуваю: моя смерть близько! Я вмираю, не скориставшись плодами моєї геніальності! А життя було таке прекрасне! Та доля невблаганна. Я скоро закінчу свою похоронну пісню, тому що маю залишити її в досконалому вигляді. Це моя лебедина пісня»
5-ий учень. Усвідомлюючи наближення смерті, Моцарт не послухався поради лікаря лягти в ліжко і не стомлювати себе роботою. Він продовжував працювати над партитурою Реквієму. Коли надії на одужання не осталося зовсім, Моцарт заповів закінчити твір своєму учневі Зюсмайєру. 5 грудня 1791 року о першій годині великого композитора не стало. Моцарту було 35 років, 10 місяців, 1 тиждень і 5 годин. (Запалюються свічки по обидва боки портрета, гасне світло, і включається фрагмент «Лакримози» з Реквієму).
2.Аналіз «Реквієму»
-Яке життєве призначення цього твору?
-Чим вразив вас «Реквієм», які думки, переживання, настрій викликає цей твір?
(Відповіді учнів)
Вчитель. Творчій спадщині В. Моцарта властиві і життєрадісні тони, виразна лірика. Послухайте його твір «Маленька нічна серенада» -рондо із сюїти струнних інструментів. Пригадайте, що таке сюїта? (Відповіді учнів) - Чи знаєте ви, що означають терміни «рондо», «серенада»? Про це вам повідомлять ваші добрі знайомі Натка і Антон. (МПпз Демонстрація матеріалу на мультимедійній дошці)
3.Слухання «Маленької нічної серенади».
4.Аналіз твору.
-Який характер прослуханої музики?
-Чим «Маленька нічна серенада» відрізняється від «Реквієму»? -Ваше враження від «Маленької нічної серенади».
V. Повторення та закріплення вивченого.
Вчитель. Продовжуючи тему музичної краси, веселого радісного настрою пропоную продовжити розучування пісні В. Філіпенка «Веснянка». Що ви знаєте про авторів пісні? -До якого циклу пісень відносимо пісню «Веснянка»?
1. Розспівування.
-вправа для активізації роботи артикуляційного апарату.
-вправа-розспівування на основі мелодії пісні ( там-та –ба –да-ба)
2. Розучування 2 куплета пісні.
3. Спів пісні в караоке.
VІ. Підсумок.
-Які враження у вас від уроку?
-Який момент (етап) уроку запам’ятався найбільше? Чому?
- Про що ви дізналися на сьогоднішньому уроці?
Категорія: Мої статті | Додав: Bibl_ (05.09.2013)
Переглядів: 2255 | Коментарі: 1 | Рейтинг: 0.0/0
Всього коментарів: 0
Ім`я *:
Email *:
Код *: